Jakie dokumenty przy sprzedaży samochodu do skupu aut?
Kiedy naprawa auta nie jest już opłacalna

My Polacy, lubimy majsterkować i naprawiać. Szczególnie jeżeli chodzi o „dłubanie” przy samochodzie. Niektórzy potrafią poświęcać wiele czasu na dopieszczanie swojego wozu. Jednak z wiekiem nawet najlepszy pojazd musi udać się na spoczynek.
Do kiedy opłaca się naprawiać samochód? A kiedy należy się z nim pożegnać i oddać na złom?
Oto 3 kryteria, które należy wziąć pod uwagę przy decyzji o dalszej naprawie pojazdu:
- Czy opłaca się naprawiać samochód?
To chyba najważniejszy argument za tym, czy nadal naprawiać używany samochód. Jeśli na przykład auto uległo wypadkowi, a koszt naprawy pojazdu jest wyższy niż jego wartość, to decyzja nie powinna być trudna.
W niektórych przypadkach naprawa jest opłacalna, szczególnie gdy mowa o autach z wyższej półki. Jednak najlepiej zasięgnąć opinii specjalisty, np. mechanika, który oszacuje i wyceni powstałe szkody.
- Ile lat ma auto?
Jeśli dbamy o samochód, może on nam służyć wiele lat. Jednak większość aut, które już dawno powinny znaleźć się na złomie, nadal jeżdżą.
Z upływem czasu musimy więcej inwestować w naprawy i części zamienne, które stają się coraz trudniej dostępne.
- Czy samochód jest bezpieczny?
Kwestią, na którą powinno zwrócić się szczególną uwagę, jest bezpieczeństwo użytkowania pojazdu.
Wyeksploatowane części nie spełniają już tak dobrze swoich funkcji i częściej zawodzą.
Stare i wielokrotnie naprawiane pojazdy przyczyniają się do zwiększenia prawdopodobieństwa wypadku.
Jak zezłomować auto?
Jeśli chcesz szybko i sprawnie zezłomować samochód, zajrzyj tutaj: złomowanie aut w Warszawie i okolicach.
Oto kilka prostych czynności, które musisz wykonać, aby zezłomować pojazd:
- Skompletuj wszystkie potrzebne dokumenty – to tak naprawdę najważniejszy punkt w całym procesie!
Gdy udasz się na złomowisko, weź ze sobą:
- dowód osobisty,
- pisemną zgodę współwłaścicieli na zezłomowanie – jeśli samochód jest współwłasnością,
- umowę kupna-sprzedaży,
- kartę pojazdu (jeśli została wydana),
- dowód rejestracyjny pojazdu (lub dokument zastępczy).
Dodatkowo: gdy auto jest zarejestrowane na firmę, niezbędny będzie dokument potwierdzający wpis do CEIDG.
- Dostarcz pojazd do stacji demontażu lub umów jego odbiór.
- Odbierz niezbędne dokumenty i potwierdzenia od pracownika stacji.
- Udaj się do Wydziału Komunikacji i wyrejestruj pojazd. Masz na to 30 dni.
- Skontaktuj się ze swoim ubezpieczycielem i odzyskaj niewykorzystaną składkę.